Booming Jakarta - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Serena Kuiper - WaarBenJij.nu Booming Jakarta - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Serena Kuiper - WaarBenJij.nu

Booming Jakarta

Blijf op de hoogte en volg Serena

08 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Raglan

Na een maand heb ik al vele exotische slaapplekken gehad. Een matje met de bedbugs, tussen de kakkerlakken bivakkeren (terwijl ook de douche ontbreekt) of op een kamer met 7 anderen en vereerd te zijn om mee te genieten van hun gesnurk.
Na 3 weken backpacken ben ik muggenbulten rijker desalniettemin misschien zelfs ziektes. Dat is nog eens goedkoop souvenirs verzamelen.
In Jakarta heb ik het daarom anders aangepakt. In een villawijk, achter de tralies met goedlachse bodyguards wonen Ilona, Jefta & Norah. Ze willen graag dat ik langs kom en dat lijkt mij ook wel een leuk idee. Het blijkt namelijk dat er elke ochtend vers gemaakte fruitshakes op tafel staan, er een hulp in huis is voor het huishouden en het zwembad op vijf minuten lopen van het huis ligt. Wat mag dat kosten vraag ik de heer des huizes? Een avondje oppassen op de kleine. Dit is een aannemelijk bod maar van wijze mensen heb ik geleerd altijd te onderhandelen in Azië. Daarom wens ik graag een eigen slaapkamer met airco en eigen badkamer. Daarnaast eet ik graag Hollandse pot, dat jullie het even weten. De lijst met wensen wordt grondig bekeken en uiteindelijk komen we tot een akkoord. Tien dagen lang zal ik in Tangeran verblijven om naast de overweldigende luxe, de gezelligheid in huize van den Akker en het heerlijke eten ook heeeel veeel bij te kletsen mijn goede vriendin en nicht Ilona. Kleine Norah is inmiddels alweer 7 maanden en een gezellige dame. Met trots kan ik vertellen dat ik niet in. Jakarta stad ben geweest. Het kletsen, lachen en gek doen met Ilona is mij veel meer waard geweest dan een stinkende binnenstad bezoeken. In deze dagen heb ik niets anders gedaan dan ontspannen, de feestdagen vieren en mij voorbereiden op de komende maanden.

In plaats van eiland hoppen ben ik nu klaar voor het betere werk: continent hoppen. Welkom in Nieuw Zeeland Serena!

  • 08 Januari 2014 - 08:57

    Peter Baringerhorn:

    Leuk om je zo te kunnen volgen Serena. Je schrijft ook boeiende stukjes, ik hoor je ze vertellen.
    Fijn dat je het naar je zin hebt en een mooie start van dit nieuwe jaar beleefde bij de fam van den Akker (en eerder dan wij dat hadden :) ). Een gelukkig nieuwjaar toegewenst, dat er op je pad mag komen wat je wenst.
    Goeie reis verder en ik lees graag weer van je.
    Hartelijke groet, Peter Barsingerhorn

  • 08 Januari 2014 - 12:52

    Yvonne:

    Weer een mooi verhaal. Blij dat je het naar je zin hebt in nieuw zeeland.

  • 08 Januari 2014 - 18:23

    Mamita:

    leuke verhaal weer erg boeiend om te lezen
    heel veel succes en plezier in nieuw zeeland
    liefs

  • 08 Januari 2014 - 21:17

    Opa En Oma:

    Moi, de foto s bekeken vanraglan dat ziet er mooi uit wij genieten mee, hier alles weer gewoonvolgedeweek sneeuw knuffel doei opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Serena

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 33638

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 03 Augustus 2014

Hippie 2.0

20 Augustus 2011 - 03 Januari 2012

Denemarken:Place to be

15 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

BR111 Holanders in Sabinopolis

10 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Brasil sjalalalaaaa

Landen bezocht: