It's all about the Marshmallow - Reisverslag uit Cobden Island, Nieuw Zeeland van Serena Kuiper - WaarBenJij.nu It's all about the Marshmallow - Reisverslag uit Cobden Island, Nieuw Zeeland van Serena Kuiper - WaarBenJij.nu

It's all about the Marshmallow

Blijf op de hoogte en volg Serena

18 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Cobden Island

Backpacken is leuk... Backpacken is leuk... Backpacken is leuk....?

Met 50 man in een Stray bus (reisorganisatie), om 06.00 ontbijten bij een inheems volk, backpack in- en uitpakken, uit een vliegend springen, van een surfboard afglijden... De glorieuze dagen waarin de afwas voor mijwerd gedaan, er voor mij werd gekookt en het genot van een private room zijn voorbij.

Naast deze mensonterende omstandigheden heb ik wel één verzachtend lichtpuntje gevonden. Een bus vol mensen biedt opties: mag je de één niet dan zit je zo naast iemand anders. Helaas is dit een aantal keren voorgekomen. Mensen die ineens niet meer naast Mij zaten. Misschien is het tijd om te investeren in deoderant.

Gelukkig is er 1 iemand die het nog wel met mij vol houdt. Een meisje, Annie, uit Engeland die hetzelfde reisschema blijkt te hebben. Tijdens het kampvuur roosteren we marshmallows en horen we hoe enkele jongens, mannen zijn geworden: Ze zijn aan het jagen geweest en hebben voor de komende drie dagen vlees verzameld. Het bos is enkele geiten armer. We ontdekken dat sommige mensen nog een basisbeginsel van hun backpackers bestaan missen. Een kampvuur kan niet zonder marshmallows maar toch hebben velen het nog niet helemaal begrepen. Ze weten niet hoe ze een marshmallow moeten roosteren. Staan ongeduldig voor het vuur, marshmallow in en uit het vuur. De kunst is echt de Marshmallow zo boven het vuur te positioneren zodat deze niet bruin wordt. Een Marshmallow hoort vervolgens zacht van binnen te zijn en krokant aan de buitenkant. Daarom bieden Annie & ik vanaf nu de mogelijkheid om de perfecte Marshmallow te leren roosteren. Crispy on the outside, soft inside. Benodigdheden: kampvuur, enkele takken en marshmallows. Daarnaast is er één cruiciaal ingrediënt: geduld. Dit ontbreek maar al te vaak bij de uitgehongerde backpackers. Roaster Your Perfect Marshmallow. Een culturele verdieping die van onschatbare ware is voor de rest van je backpackers bestaan. De tour is nu te boeken via Stray Auckland en kost slechts $189 NZ dollar. (3 Marshmallows p.p.)

Ps. Misselijkheid kan een bijwerking zijn.

• 18 Januari 2014 - 12:57

Ma:

Was weer een mooi verhaal.
    liefs

• 19 Januari 2014 - 18:32

Papiely:

zo durfal zomaar effe een vrije val maken je lacht ook zo super cool. Ik vond je handen ook zo mooi ik dacht dat is echt weer iets voor Serena om dat te bedenken. Als ik ooit de kans krijg om het ook te doen dan doe ik dat ook het lijkt me heel mooi om te doen Nou meid ga maar weer lekker genieten met je verdere reis groetjes en dikke kus van daddy la freddy

• 21 Januari 2014 - 10:38

Opaenoma Kuiper:

Moi laiverd wat weer een mooi verhaal wij genieten mee, dikke knuffel