Op naar de 4e bbq! - Reisverslag uit Paulistas, Brazilië van Serena Kuiper - WaarBenJij.nu Op naar de 4e bbq! - Reisverslag uit Paulistas, Brazilië van Serena Kuiper - WaarBenJij.nu

Op naar de 4e bbq!

Door: Serena

Blijf op de hoogte en volg Serena

02 Augustus 2010 | Brazilië, Paulistas

Eindelijk heb ik weer even de tijd om een verslagje te plaatsen.
Het is hier nu half 10 en ik heb vandaag de heledag kruiwagen rondgereden.

Iedereen echt heel erg bedankt voor alle leuke reacties van jullie! Het is fijn om te lezen dat de mensen van het thuisfront aan me denken! Echt tof!

Een paar dagen geleden ben in naar Bello Horizonte afgereisd.
Dit was omdat ik nu weer in Paulistas ben met 32 Nederlanders die hier namens World Servants een creche voor Bem Estar gaan bouwen. En ik ben hier onder begeleiding van Bem Estar, dus vandaar dat ik weer met hun betrokken ben.
In Bello heb ik echt eel heerlijke tijd gehad. Ik hoefde niet te werken dus ik heb hier gewinkeld en veel lekkere Braziliaanse hapjes uitgeprobeert!
Vorige week maandag moest ik met anderen de groep Nederlanders van het vliegveld ophalen. Het zijn allemaal jongeren en het klikt meteen goed. Ze hebben een lange reis voor de boeg want na hun vliegreis moeten ze ook nog eens 6 uur in de bus zitten.

Op woensdag beginnen we met werken. Het is meteen flink aanpakken en donderdagochtend om 6 uur (!!!) word ik dan ook met spierpijn wakker.
Het weer zit mee, het is namelijk niet al te warm dus prima weer om in te werken.
Vrijdagmiddag help ik mee met kinderwerk. We gaan naar een voetbalveld om hier de kinderen van Paulistas te vermaken.Ik denk dat er wel zo´n 150 kinderen zijn langs geweest, dus groot feest! Velen worden gesminkt, we maken maskers en doen spelletjes.
Aan het einde van de middag mag ik met de dominee mee in zijn Splinternieuwe kever... Een auto die echt rammelt aan alle kanten en ik kan niet eens zelf de deur open doen hahaha. Maar ik kom weer veilig aan in het dorp want het voetbal veld was wel een eindje lopen.

Dit weekend zijn we naar een soort spa geweest. Het was echt even genieten. Hier heb ik dan ook alweer mijn 3e barbeque mogen beleven. Ja lekker eten kunnen ze hier wel! Hier in het ´spa´ konden we zwemmen, een sauna nemen of spelletjes doen. Aan het einde van de middag is het alweer tijd om terug te keren naar Paulistas (het was namelijk wel een eindje verderop)met de bus. In de bus missen enkele ramen dus het was behoorlijk koud. Op de heen weg was iemand al vergeten dat er ramen misten dus vloog een mooie balonnenkroon al naar buiten.
Tja de mensen van World Servants hebben aan alles gedacht. Zondag hadden we namelijk een voetbalwedstrijd tegen de Brazilianen en wij als Nederlanders liepen alweer in onze Oranje outfits door het dorp. Het zag er dus weer eens niet uit, haahah

Vandaag was weer een lange werkdag, dus vandaag dat dit berichtje misschien wat chaotisch is en spelfouten heeft. De middelen zijn op dit moment namelijk schaars.

Ik heb het echt nog heel erg naar mijn zin en wil eigenlijk nog niet weten wanneer het 16 augustus. Dan zal ik namelijk echt weer moeten landen op schiphol.

  • 03 Augustus 2010 - 05:53

    Je Moeder:

    geniet nog maar even lekker deze twee weken.
    liefs

  • 03 Augustus 2010 - 16:02

    Sjanie:

    leuk om je belevenissen een beetje mee te maken. geniet er van liefs

  • 03 Augustus 2010 - 19:35

    Ruby:

    leuk man, jullie hebben togh wel gewonnen hea van de brazilianen, anders moet k even over vliegen jaa:Pwhahaha
    maak der nog maar 2 gezellig weekjes van want je bent zo weer thuus

    groetjes+kusjes van je grote broer

  • 05 Augustus 2010 - 07:36

    Opa En Oma:

    daglaiverd, wat heb jij wat te vertellen, en wij genieten mee woensdag middag waren il en jef hier en ze zijn erg verliefd...... opa maakt gehakt ballen we eten worteltjes, en dan koffie drinken boven en vrijdag naar de koopliedendag zonder de stend van roemenie. de gr aan die ons kennen diike kus opa en oma

  • 06 Augustus 2010 - 19:23

    Opa En Oma:

    Moi, vandaag prachtig weer veel mensen in app marktdag bij derk en janny geeten,opa kocht drie overhemden...... morgen bij oma albertie eten geniet nog laiverd kuske opa en oma

  • 07 Augustus 2010 - 11:53

    Gaby:

    Hee Serena!

    Ben net terug van vakantie en bedacht me dat jij natuurlijk in Brazilie zit! Super zeg allemaal wat je meemaakt, die verhalen moeten we natuurlijk in September allemaal horen!

    Veel plezier nog daar,
    Liefs

  • 09 Augustus 2010 - 09:47

    Opa Oma:

    moi hetis stil en niets telezen , nog een week dan is de pret voor bij hier schorten naaien, en dinsdag bbx 21 pers knuffel oma

  • 10 Augustus 2010 - 13:29

    Ilona:

    Jahhooeee,, Serenaa serenaaa.!! Leuk om je verhaal te lezen en foto's te zien.!! ik ben wel blij als we je weer hier hebben in Nederland.. Je zult het vast erg naar je zin hebben daar, en helemaal geen zin hebben in terug gaan naar het koude kikkerlandje ;).!! Wie weet ga je er vanaf nu wel veel vaker heen, mag ik dan een keertje mee?? kun je me vanalles laten zien in Brasil.!! :D... hihi.. nou geniet nog extra veel van de komende dagen laiverd en ik zie je snel snel snel.!! Dan wacht Callela op ons ;) .. Dikke knuff ilona

  • 10 Augustus 2010 - 17:33

    Tessa:

    He vakantie-ganger/ harde werker,

    Leuk om te lezen en te zien dat je het zo naar je zin hebt daar:)!Geniet dan ook nog maar lekker van je laatste weekje, want voor je het weet is het alweer voorbij!
    Werk ze nog;)en tot gauw!
    Liefs xx

  • 14 Augustus 2010 - 11:47

    Opa En Ootje:

    Moi, het is bijna zover, dat is afkikken met jou.....prachtige verhalen de gr aan ni tr el ro dikke kus doi opa en ootje

  • 15 Augustus 2010 - 20:44

    Marlies Barsingerhorn:

    Hee Serena,

    Eindelijk weer een reactie van mij.. Niet te geloven dat jij ook al weer thuis komt! Ik hoop echt dat het een geweldige ervaring en tijd is geweest. Ik hoop zo snel mogelijk de foto's te zien en de verhalen te horen!

    xx

  • 22 Augustus 2010 - 20:18

    Rudolf :

    mis je brazilie al ???

    ik wel :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Paulistas

Brasil sjalalalaaaa

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2010

Op naar de 4e bbq!

19 Juli 2010

Lekker Lekker, Alles goed?

12 Juli 2010

Hollandiase Serene

04 Juli 2010

Nog 6 dagen
Serena

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 33649

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 03 Augustus 2014

Hippie 2.0

20 Augustus 2011 - 03 Januari 2012

Denemarken:Place to be

15 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

BR111 Holanders in Sabinopolis

10 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Brasil sjalalalaaaa

Landen bezocht: