Restaurant Alibi - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Serena Kuiper - WaarBenJij.nu Restaurant Alibi - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Serena Kuiper - WaarBenJij.nu

Restaurant Alibi

Blijf op de hoogte en volg Serena

11 Maart 2014 | Australië, North Melbourne

Op naar sollicitatiegesprek nummer drie. Sinds een week ben ik alle restaurants in Melbourne aan het stalken met mijn stralende glimlach, en cv niet te vergeten. Zenuwachtig ben ik niet tijdens het gesprek, tot dat de manager vraagt of ik koffie kan maken....

Met een blozend gezicht zeg ik 'ja hoor'. Senseo koffie en filterkoffie maken kan ik namelijk als de beste. Een koffiemachine bedienen moet niet veel moeilijker zijn. De manager vraagt of ik hem dan wel even een latte kan maken. Nu meteen? Ja nu meteen!
Natuurlijk bluf ik en vol goede moed stap ik achter de bar. Ik probeer melk te schuimen maar zodra ik hiermee begin weet de manager mij al te vertellen dat ik geen koffie ervaring heb. Al snel blijkt dat koffie maken toch net iets meer kennis vereist dan simpelweg een senseo-pad in de machine klikken. Faal, faal, faal, een baantje in deze toko kan ik dus wel vergeten. Dan vraagt hij mij of ik het verschil kan vertellen tussen een pinot gris en een pinot noir. Dit keer kies ik eieren voor mijn geld, besluit ik eerlijk te zijn en niet opnieuw te bluffen. Eén blunder lijkt mij meer dan genoeg voor vandaag.
Gek genoeg begint meneer de Manager over de hoogte van de lonen te praten en vraagt of ik een belastingnummer heb. Zal het dan toch nog allemaal goed komen?

Twee dagen later begin ik in restaurant Alibi. Kennelijk is de manager gezwicht voor mijn stralende lach en mag ik in mijn uniform achter een trolly roomservice bezorgen bij de gasten in het hotel. Gelukkig is dat niet het enige want naast dat, mag ik ook de gasten in het restaurant bedienen.

Al snel krijg ik de vraag van verschillende gasten waar ik mijn accent heb op geduikeld. Dan vertel ik dat ik uit Nederland kom en meteen zijn ze geïntreseerd. Ze vinden daarnaast dat ik maar een gekke naam heb: Training. Ik grap gezellig mee en vertel dat mijn broertje manager heet (sorry Ruben!).

Het leven in Melbourne ligt aan mijn voeten aangezien ik sinds een paar dagen helemaal ben gezetteld: Een fijn huis, een baantje en zelfs een roze fiets. Alleen een huisdier of aquarium mist nog in mijn burgerlijk leven hier!

  • 11 Maart 2014 - 13:15

    Mams:

    Mooi verhaal en top dat je een baantje hebt.
    liefs

  • 12 Maart 2014 - 22:58

    Opaen Oma:

    Moi, Blijf maar lachen hoor......... altijd vrolijk alledagen zonneschijn......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Serena

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 33620

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 03 Augustus 2014

Hippie 2.0

20 Augustus 2011 - 03 Januari 2012

Denemarken:Place to be

15 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

BR111 Holanders in Sabinopolis

10 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Brasil sjalalalaaaa

Landen bezocht: