Een onverregende verjaardag! - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Serena Kuiper - WaarBenJij.nu Een onverregende verjaardag! - Reisverslag uit North Melbourne, Australië van Serena Kuiper - WaarBenJij.nu

Een onverregende verjaardag!

Blijf op de hoogte en volg Serena

22 Februari 2014 | Australië, North Melbourne

'Hoe laat is het?' Vraag ik aan Meghan. 'Nog 13 minuten!'
Dan is het 12 uur 's nachts. We zitten met een leuk groepje mensen op het strand. Dit natuurlijk onder het genot van enige alcoholische versnaperingen. Mijn champagne heeft de hele avond koud gestaan en zal over enkele minuten geopend worden!

Het is 00.00!!! De champagne ontpopt op het strand! Ik ben jarig! Het was heerlijk weer vandaag en hopelijk beloofd dat veel goeds voor mijn verjaardag.....

Om 10.00 checken Meghan en ik uit bij het hostel. Het weer is bagger, hondenweer. Alleen maar regen, uitgerekend op deze dag, mijn verjaardag, reizen we door naar Manly. We hebben een paar dagen genoten aan Bondi beach maar Manly schijnt ook een paradijsje te zijn. Met overvolle backpacks, daypacks en de nodige boodschappen pakken we de bus. Daarna op de pond door naar Manly waar we een paar nachten blijven. Het regent nog steeds en het lijkt niet op te houden. Als verregende zeehonden belanden we aan wal in Manly. In Manly lopen we naar het hostel, een missie blijkt het te zijn. We zijn doorweekt als we aankomen. Het bleek niet 20 minuten lopen te zijn maar slechts 40 minuten. Als we het hostel binnenlopen blijkt de receptie dicht te zijn. Om onze sprankelende dag compleet te maken blijkt dat het hostel zelfs volgeboekt is. Afgepeigerd gaan we opzoek naar een ander onderkomen. In de startblokken, backpacks mee en hobbelen door de regen. Een ander hostel, met huisdieren. Jawel, kakkerlakken. Ik maar hopen dat ze die alleen in Azië hadden. We kunnen gelukkig meteen inchecken, betalen en ....krijgen ons linnen, om zelf ons bed op te maken. Juist op het moment dat we dachten dat we verlost waren uit ons lijden blijkt dat we ons blauw betalen voor een schraal bedje. Onopgemaakt en tussen de kakkerlakken. Een topverjaardag aan een verregend strand in Manly (Sydney). Volgend jaar gewoon maar weer in Nederland?

• 22 Februari 2014 - 13:30

Ma:

Volgend jaar maar weer verjaardag in nederland vieren. Warm bedje met ontbijt op bed verse jus erbij en heerlijke broodjes en kwark.
    Liefs

• 22 Februari 2014 - 14:08

Opa Oma:

Ja ja Dit is nog eens wat .....niet dat gespreid bedje..... zulke dingen praat je nog over......
    en geld moet rollen.....

• 24 Februari 2014 - 16:50

Sjanie:

Soms zit het mee en soms zit het tegen. Dat houd een mens in balans hihihih