Bende van Ellende - Reisverslag uit Delhi, India van Serena Kuiper - WaarBenJij.nu Bende van Ellende - Reisverslag uit Delhi, India van Serena Kuiper - WaarBenJij.nu

Bende van Ellende

Blijf op de hoogte en volg Serena

14 Maart 2015 | India, Delhi

Waar zijn we nu weer beland?
Dit is onze eerste indruk zodra Remco en ik in een nieuwe stad arriveren, een restaurant binnenstappen of een treinstation oplopen. In de tweede jungle deze reis. Letterlijk en figuurlijk. Een jungle vol afval, koeien, varkens, ratten, apen en dan nog niet te beginnen over de grootste diersoort: de Inwoners.

India is de bestemming. Gearriveerd in het o zo rustige zuiden met Franse invloeden, Pondicherry. Vervolgens cultuur gesnoven in Delhi door het Holi festival te vieren.

Iedereen had ons gewaarschuwd voor het hectische noorden: je wordt opgelicht, lastig gevallen en de mensen zijn onvriendelijk. Graag zou ik het tegendeel beweren maar na in vier dagen vier verschillen de steden bezocht te hebben zijn wij uitgeblust. Schiet mij maar lek, hoeveel dagen hebben we nog?
Nog vier hele dagen, 92 uur. Is het dan echt zo erg? De stank, het bedelen van de kinderen en de riksja chauffeurs die je overal heen willen brengen... Soms is het even op je tanden bijten!

Het wachten op onze eerste nachttrein gaat opnieuw gepaard met enig ongedierte. Terwijl wij onze koffie drinken op een bankje op het station loopt er en varken voorbij. Vervolgens jaagt het jongetje dat in de koffietent werkt een aap weg. Waarna een man verschijnt die onze schoenen graag wil poetsen. Een kopje thee dan nog? De rat in het koffiehuis blijkt een goed onderkomen te hebben, geregeld vallen er kruimels op de grond. Als de zon onder gaat worden de spreeuwen wakker. Het getjilp gaat onvermoeibaar door net als de lading vogelpoep die op de perrons beland. Om het feest compleet te maken zien we een wilde tijger, geboeid aan een ketting, begeleid door drie zwaarbewapende politieagenten, een trein worden ingeduwd. De tijger is echter een gevangene die kennelijk met het openbaar vervoer van A naar B wordt vervoerd.

Onze jungle avonturen uit Laos zijn opnieuw overtroffen. India heeft een onuitwisbare indruk op ons achter gelaten. Incredible India, koeien op de snelweg en een olifant in een vrachtwagen.

Alles is mogelijk, behalve het opruimen van afval, bergen van afval.
Alles is mogelijk, baden naast de verbrandde lichamen in de rivier de Ganges.
Alles is mogelijk, zes verschillende gerechten bestellen voor €3,- met thee na.
Alles is mogelijk, plassen (als man zijnde) zonder gêne.
Alles is mogelijk, India regelt het voor je... Behalve die ene bekende burger: de Big Mac!

Vele Indiërs zijn vegetarisch en het slachten van een koe is zeer strafbaar. De koeien hebben overal vrij spel. Een Jungle, dat mooie India!

• 15 Maart 2015 - 08:56

Elbrich:

wooow wat een verhaal! Uit je verhaal maak ik op, een behoorlijk uit hand gelopen dierentuin daar! Heb je leuk geschreven

• 15 Maart 2015 - 11:24

Jasper:

Haha mooie verhalen! Gelukkig heb je Remco aan je zijde;) Veel plezier allebei! X

• 15 Maart 2015 - 13:38

Kitty:

Geweldig verslag Serena ,ik heb het met veel plezier gelezen.Nu genieten van het bezoek van je ouders aan jouw in Thailand.

• 15 Maart 2015 - 14:44

Sara:

Wauw wat een gaaf verhaal! Lijkt me heel indrukwekkend!

• 16 Maart 2015 - 16:08

Peter Baringerhorn:

Mijn verontschuldigingen voor de late reactie Serena, maar ik zat na te genieten. Een feest om te lezen, als hoor ik het je vertellen. Geniet verder en veel plezier met/van het bezoek van je ouders (en groetjes aan ze). :):):)