Zee Safari - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Serena Kuiper - WaarBenJij.nu Zee Safari - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Serena Kuiper - WaarBenJij.nu

Zee Safari

Blijf op de hoogte en volg Serena

03 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Paihia

Sinds gisteren kan ik een vaardigheid op mijn cv toevoegen: Dolfijn spotter! Om 4 uur 's ochtends gaat de wekker om de dolfijnen te gaan spotten.

Na een ochtendwandeling van 20 minuten is het tijd om een wetsuit te uit te zoeken. Met een fashionable zwempakkie aan vertrekken we uiteindelijk tegen 6 uur richting de boot. Er moeten dolfijnen gespot worden. Zodra er enkelen zijn gesignaleerd verzamelen we ons op het dek van de boot. De uitrusting wordt compleet gemaakt met een snorkel, flippers en duikbril. We glijden het water in, te midden van enorm veel kwallen. Paniek in de tent, ik blijk nog slapen, het zijn algen en plankton.
Je kunt je geen betere opkikker voorstellen in de morgen dan een duik in het verfrissende zeewater met een diepte van meer dan 400 meter. Bibberen! Tezamen met 14 anderen beginnen we te zingen door onze snorkel. Een prachtig concert, dit zou menig mensen kippenvel bezorgen maar de dolfijnen vinden het geweldig. Een concertje om 07.00 in de ochtend is een belevenis voor deze dieren. Het verkleumen en verkrachten van onze stembanden wordt beloond. Al snel zwemmen er twee dolfijnen om mij heen. Ze lijken mijn geneurie wel te kunnen waarderen. Snel zoek ik Ysa (Nederlands meisje met wie ik op trek) op om samen met haar 'Het is een nacht' van Guus Meeuwis te zingen. Het blijkt dat dolfijnen dol zijn op Nederlands gezang. Binnen enkele seconden zwemmen er vijf dolfijnen om ons heen! Het is een teleurstelling als er op de hoorn wordt geblazen. Dit betekend dat we terug moeten zwemmen naar de boot.

Op de boot worden we letterlijk en figuurlijk zeer warm ontvangen. Een warme douche, warme chocolademelk en een warme knuffel van de kapitein. Hij wil geen bibberende mensen aan boord. Na enkele minuten varen verzamelen we ons weer op het dek. Vandaag ben ik niet alleen gecertifieerd als dolfijn spotter, ook als orka spotter! Er zwemmen vier orka's voor de boot. Hoe gaaf, van alle 120 orka's die in NZ leven heb ik er die dag vier gezien!

De bucketlist wordt inmiddels korter en korter. Okra's spotten, met dolfijnen zwemmen, bungee jumpen en skydiven. Hebben jullie nog aanraders om de laatste 6 maanden nog enigzins uitdagend te maken?!

  • 03 Februari 2014 - 08:58

    Marleen:

    Zo zoo!! Wat gaaf zeg!! Dat klinkt als een prachtige reis! Geniet ervan lieverd

  • 03 Februari 2014 - 11:04

    Mamski:

    Mooi . Wat weer een ervaring. Ik zou er ook wel bij willen zijn.
    Liefs

  • 03 Februari 2014 - 13:56

    Opaen Oma Kuiper:

    Moi laiverd,
    Soms denk ik dat ik een boek lees vol spannende verhalen....
    geniet maar door.... nicht is weer heel huids thuis met man

  • 03 Februari 2014 - 19:45

    Nicht Met Man:

    Klinkt goed! Wat een bijzondere ervaring lijkt me dat. Wij zijn vandaag weer terug gekomen van onze reis naar Jakarta en Bali. Enorm genoten en regelmatig aan je gedacht :) Have fun! Liefs Debbie

  • 04 Februari 2014 - 19:21

    Hillie \kuiper:

    Wat een belevenis serena. Genier er maar van.

  • 04 Februari 2014 - 21:44

    Sjanie:

    wat moet dat fantastisch zijn geweest. maar wat dacht je van diepzee duiken!!

  • 05 Februari 2014 - 06:04

    De Schrijfster Zelf:

    Hoi tante Sjanie,

    Klinkt als een goed plan. Ik heb al gedoken tot 25m
    Kunnen nog wel een paar bij denk ik ;)

  • 05 Februari 2014 - 15:26

    Marlies:

    Bedank ik mijn vader voor je en dan hoor ik dat je nog meer vette dingen hebt beleefd. De jaloezie groeit hier met de dag! Geniet er van! En voor je lijstje: paintballen en of lasso gooien in Australië? Dat is iets gemoedelijker voor ons hart ;) Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Serena

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 4926
Totaal aantal bezoekers 33596

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 03 Augustus 2014

Hippie 2.0

20 Augustus 2011 - 03 Januari 2012

Denemarken:Place to be

15 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

BR111 Holanders in Sabinopolis

10 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Brasil sjalalalaaaa

Landen bezocht: